Party

Pappans krogbesök slutade med efterfest här hemma igår kväll. Vid 9-snåret ramlade Stuart, och 5-6 andra arbetskollegor in, med nyinhandlad sprit i högsta hugg. Sen söps och badades det till långt in på onsdagsnatten. Sen NÄR var det okej att supa på en onsdag? Australienare säger jag bara. Haha. Själv höll jag mig i sängen, helt utanför festen, och försökte planera hur jag skulle packa på smartaste sätt. Det var ju inte helt lätt. Man skulle kanske joinat festen istället, och supit bort sina packningsproblem!

Idag när jag vaknade och gick ut i stora rummet hittade jag första tecknet på att det varit en bra fest: utslagen övergästande människa i soffan.

Jag gick vidare in till min toalett. Golvet var svart av mög och jag hittar min tandkräm, rakhyvel och två svarta “pinnar” på golvet. Pinnarna visar sig vara resterna av min egen pincett:

20130411-014322 em.jpg

Vad hade den gjort för att förtjäna denna klyvning?! Vafan. Moget! 😉

Jag tittar ut och hittar fler spår vid poolen:

20130411-015012 em.jpg

Skymtar en Absolut vodka bland flaskorna. Skönt att Sverige kunde bidra.

När jag skulle köra Nicola till jobbet vid 8-tiden vaknade gästen i soffan upp. Nicola frågade om vi skulle skjutsa henne hem när vi ändå skulle ut och köra.. Och ja, det kunde vi. Ambulansföraren (hennes jobb) var ganska tyst hela vägen till Nicolas avlämning till jobbet, men det första hon säger när vi är ensamma i bilen är att “jag kommer nog spy”. För fan! Vuxna människa! 50 år! nu lugnar du ner dig! JAG är ungdomen här.. jag får säga att jag måste spy i bilen. Men det blir så fel när DU säger det, kände jag. hur som helst försökte jag köra lugnt och försiktigt de hela 10 minutrarna till hennes hus. Trots att hon var spyfärdig lyckades vi ändå upprätthålla ett samtal. Hon var rätt trevlig. När jag lämnade av henne påvisade hon att “jag spydde inte i bilen i alla fall”, och “nä, det tackar vi hjärligast för”, tänkte jag. Folk är inte kloka. 😉

…och det fick jag belägg för när jag kom hem igen.

20130411-084948 em.jpg

Hittade denna parkerad utanför huset. Man vet det varit en bra fest när någon har blivit hemkörd i en kundvagn. Punkt slut.

20130411-085006 em.jpg

Såhär kan det ha sett ut när halva Darwins ambulanspersonal skulle hem från baren en onsdagkväll. “vi snor en kundvagn! Kom igen Sven, det blir askul, jag lovar, nä.. vi kommer inte välta med dig.. nu kör vi!! GOGOGO!” Så sa dom nog, tänker jag mig.

20130411-085746 em.jpg

Stuart Junior.
Jake älskar att ta faderns skor, nyklar och solglasögon. Även supartaktiken verkar Jake ha studerat- botten upp! Dock håller man sig till yoghurt än så länge. Men tagen har han i sig. Far opp i dan!

Vattenparken idag. Isabella var oroad. Tydligen var man tvungen att göra ett körkortsprov (praktiskt och teoretiskt) efter 3 månader i Northen Territory. Boken var på 140 sidor och hon var tvungen att göra det inom 8 dagar. Skönt att man slapp det… Kommer jag ihåg 2 % av teorin jag lärde mig inför körkortstagandet, så är det ju allt. Att nu bli tvungen att komplettera sin icke-existerande teorikunskap med australienska lagar och regler, skulle betytt döden för mig.

20130411-090500 em.jpg

Idag hade Jake slut på leenden. Rätt gullig är han vilket fall som helst i sin ap-handduk.

Dagens chock: aupairen från Jersey ska börja (ingen chock). Men att hon kommer på lördag klockan tio är däremot en chock. Jag har panikpackat alla mina saker hela kvällen – hon kommer ju nämligen flytta in i MITT rum, och jag får bo i andra vardagsrummet. Så kan det gå. Näst sista natten med gänget alltså. (Gänget= dammråttorna och jag.)

Categories: Uncategorized | 1 Comment

Post navigation

One thought on “Party

  1. Gunilla

    Haha, de små busarna verkar ju kunna det där med att festa i allafall. Kul att han inte vill ha en ny aupair från Irland för att de söp mycket. Nåja, det var ju en bunke ambulans personal, så om det krisade så…. Kul att vara utslängd från sitt rum, du får iallafall bo kvar och inte på gatan. Hej och hå, som det kan gå, men bättre det kanske för alla.
    Kram
    Mamma

Leave a comment

Blog at WordPress.com.