Ny aupair?

Möjlig aupair har varit här idag. Hon var från Jersey (England), 25 år och hade studerat mode. Jag smygfotograferade henne:

20130410-031418 em.jpg

Vet inte vad hon hette. Men FÖR lång klänning hade hon i alla fall.
Hon var väl okej.. Pappan verkade väldigt förtjust i henne i alla fall.. Förra gången en aupair var här satt han nämligen instängd på hans sovrum, och gick och satte sig vid tv:n efter vi ätit. Men antar det handlar om att denna kom från england, och att de hade …engelska saker att prata om. Hon skulle höra av sig imorgon med besked om hon kunde börja eller inte.

I morse var Niina och två vilda pojkar här.

20130410-065446 em.jpg

Niina blir mosad.

I vanliga fall brukar hon bara ha cody, 3 år, under dagarna. Men just denna veckan är det lov, vilket innebär att även storebror Lane, 7, är fri.
Jag har sällan skådat såhär aktiva barn. Så länge vi var ute i poolen och härjade, gick det väl bra… Men shit! När vi släppte in vilddjuren höll de på att riva både hus o hem (inklusive nästan döda varandra). Gud. Jag var chockad, hunden var chockad.. Men mest chockad av oss alla var nog Jake:

20130410-075133 em.jpg
(Stod som paralyserad i sin lilla ap-handduk och bara stirrade på spektaklet)

Att Niina har nerverna i behåll är ett under.

20130410-074736 em.jpg

Efter 27 OM och MEN fick vi hela gänget att ställa upp på ett kort i alla fall.

Idag var pappan ledig, vilket han firade med att gå till puben klockan 3 på eftermiddagen (!). Senare på kvällen gick även Jake och mamman dit. Jag njöt av min lediga, ensamma tid genom att börja packa. Gött!!! Åker till sydney nästa helg! Planet går den 20:de klockan 1.40 på natten. Längtar seriöst dit…

20130410-082528 em.jpg

Jake skrattar sällan på kort. Men idag gav jag mig hundan på att han skulle le! Dock krävdes det att jag brutalt klämde fast honom mellan låren, och sedan kittlade honom rejält över hela kroppen… Då minsann! Drog ungen på smilbanden.

Categories: Uncategorized | 2 Comments

Post navigation

2 thoughts on “Ny aupair?

  1. Gunilla

    Hej! Konstigt att du kommenterade det där med att le på bild, för vi har nämligen tänkt på det o sagt att ungen kan nog inte le!! Men du fixade det, dock med våld. Hoppas hon tar jobbet och att det löser sig, vilket hade känts bäst för all.
    Kram

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.