Uppskjutna hejdå!

Idag cyklade jag till Niina för en sista lunch tillsammans. Hon hade gjort pasta med parmesan, skinka, köttfärs, sås och mörkt bröd. Riktigt festligt! När vi skulle säga hejdå kändes det jobbigt, så vi bestämde att ta ett sista farväl på fredag innan jag åker istället! Efter den lilla visiten åkte jag och Lyndsey till shoppingcentret, för att avsluta mitt bankkonto. Vi pratade med nån tant som rådde mig att avsluta bankkontot i Sydney istället. Då får jag gå dit min sista dag, ta ut alla pengar i kontanter, och sen ta mitt pick o pack och dra. Då kör vi på det!

Efter det ville varken jag eller Lyndsey åka tillbaka hem, eftersom både mamman, pappan och Jake var i huset. Vi tog därför en runda på shoppingcentret, fick hennes ögonbryn fixade och skrev ut CV:n som hon ska lämna ut till affärer och barer i stan imorgon. Vi körde också till jakes childcare, mammans jobb och simskolan, så hon skulle få någon rimlig chans att hitta dit på egen hand. Ingen hjälpte mig i början, och det slutade ju mestadels i total katastrof.. Så jag tänkte vara hygglig och bespara henne den ångesten och “lostinspace-känslan”.

På kvällen åkte jag, Elin och Margaritha till “cullen bay” för att inta en sista glass tillsammans. Vi hittade ett ställe precis vid havet, och det var väldigt trevligt och gott.

20130417-103026 em.jpg
(Bild snodd från google) men detta är cullen bay i alla fall.

När vi var redo att åka hem, kände jag i hela kroppen att kvällen inte var fullbordad förrän vi ätit minst vars en McDonaldsglass också. Lyckosamt nog var inte jag den enda med glass-sug, så vi drog minsann till McDonalds för en sista mjukglass.

20130417-101144 em.jpg

Isabella ser jag imorgon på vattenparken, och Elin kommer jag säga hejdå till på fredag nån gång under dagen (även här kändes det jobbigt att ta ett sista farväl idag..) Margaritha däremot, ser jag förmodligen nästa gång i Europa! 😉

I skrivande stund kom Lyndsey in till mig med chockbesked! Hon kommer lämna familjen om 4 veckor… Hon vill verkligen inte vara här, och tänker nu resa på östkusten istället. Men hon tänker inte berätta för familjen än, sa hon. Problem, problem! Men det är inte min buissnes. Hon får göra det som känns rätt för henne…

Categories: Uncategorized | 4 Comments

Post navigation

4 thoughts on “Uppskjutna hejdå!

  1. Gunilla

    Ojdå! Hon verkar till att känna in läget fort. Men som sagts vad, det är inte ditt problem. Visst är det tungt med avsked, men hemma väntar ju dina superföräldrar!!! Haha
    Kram
    Mamma

    • Haha…Jo, det är klart. Superföräldrar var kanske att ta i, men visst, jag har nånstans att sova när jag kommer hem, och mad på bordet lär där väl va..
      Så ren misär kommer jag förmodligen inte hem till.. 😉

  2. Camilla

    Dina superföräldrar kommer till oss på fredag!
    Vi skall ta väl hand om dem!
    Ha det bra, Camilla

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.