Mandorah!

20130414-093831 em.jpg

Detta var ju en patentare.
Igårkväll var jag på förfest hos Elin, och detta är hennes dusch. Spännande lösning. 😉

När klockan var halv elva satte vi av mot staden och “monsoons”. Detta skulle bli både min och Ivankas sista utekväll i Darwin! Vi visste att det var gratis inträde på monsoons innan klockan 23, och efter hopplös parkeringsletning, slutade det med att vi kom dit 22.58. Innan vi hann innanför dörren hann klockan slå 23.01. Vi trodde inte det skulle vara några större problem att komma in ändå, det hade ju bara gått en minut över tiden. Men hej och hå. Jodå. Den vulgärt sminkade tjejen i kassan tryckte upp sin äckliga samsung i ansiktet på oss och påpekade 23.01. Vi var en minut sena. Vi försökte resonera med den snorkiga kvinnan, men hon var orubblig. EN MINUT SENA. Vi är inte de som krusar, utan tog vårt pick o pack och drog. Vi gick vidare till någon annan klubb, där man fick gratis drinkar (kolla över den affärsidén?!)

20130414-100357 em.jpg
Ivanka och Isabella. Ivanka har rest i Asien i 5 veckor, och kom tillbaka till darwin över helgen för att hennes flyg gick härifrån till Kastrup.

Sen blev det en glass på donken innan vi slutligen gick en tidig hemfärd till mötes. Hur som helst var det en trevlig kväll. När jag lämnat av allt folk insåg jag att klockan bara var kvart över 1. “Jag kan inte komma hem kvart över ett från min sista utekväll i darwin”, tänkte jag. Pappan hade nämligen sagt att vi var tvungna att supa till ordentligt vår sista partynatt… Så jag körde till McDonalds drive-in och köpte en chokladmilkshake. Fördrev lite tid. Skoj.

20130414-101024 em.jpg

Åkte därefter hem och skypade med mor o far till 3 o’clock.

Idag, söndag, åkte jag, Isabella och Elin till “mandorah” (en liten ö utanför darwin). Det tar 15 minuter med färja dit, och det kostar 25 dollar.

20130414-104530 em.jpg

Ibland ser man inte Elin för allt hår.

På själva ön finns inte ett skit bortsett från en bar. Där slog vi oss ner och kollade utsikt.

20130414-102231 em.jpg

20130414-104054 em.jpg
Oförberedda Elin och jag.

Efter ca 10 minuter bjöds vi in till grann-bordet, för lite skitsnack med 15 fulla australienare. Träffade bl.a. en backpacker som gav mig tips inför sydney-resan. Alltsammans var rätt trevligt. När alkoholen började verka allt för mycket på våra nyfunna vänner, drog vi till stranden för en liten picknick.

20130414-103148 em.jpg

20130414-105214 em.jpg

20130414-103610 em.jpg

Rester från avslutningsfesten!

20130414-103909 em.jpg

Vi satt och åt på klippor några klippor precis vid havet.

20130414-104012 em.jpg
Precis efter jag tagit denna bilden laddade min mobil av, så resten av bilderna skickade Elin till mig.

20130414-104305 em.jpg

20130414-104447 em.jpg

20130414-104826 em.jpg

20130414-105701 em.jpg

Sist men inte minst försökte jag på denna bilden illustrera scenen från Titanic när dom står där längst bak på relingen. Gick sådär.

20130414-110019 em.jpg

Såg fram emot att hugga in på en av dessa när jag kom hem, men även det gick SÅDÄR. Nån j*vel hade nämligen ätit upp allihop. MINA AVSKEDSMUFFINS. Finkänslighet när den är på topp. Kul att jag fick smaka en i alla fall.

Categories: Uncategorized | 3 Comments

Post navigation

3 thoughts on “Mandorah!

  1. Tammie

    Sikka jävla snyltare till människor! Är det inte vanligt folkvett att be om lov ifall man vill ha/smaka något som tillhör någon annan? Jäkla muppar! Likadant när de bara “åh, Jake, det ska väl bli gott?”. Jag hade flippat xD MINA MUFFINS!!! Ta bort era kletiga fingrar!

    • Hahaha!!! Du har så jävla rätt min vän. MUPPAR! Ibland fattar man inte riktigt hur folk tänker (om de tänker?). Vett och etikett-kursen saknas helt klart på deras CV:n! Satans vad in i helsike glad jag är att det bara är 4 dagar kvar… Sen ser jag varken glytten, föräldrarna eller Darwin igen. Det blir inget tårdrypande farväl på flygplatsen direkt, det kan jag si di! 🙂

      • Tammie

        Hahah ja, muppar, vider, sär, mongon. Kärt barn har många namn 😉 synd att du inte var aupair i England.. Då hade nog du setts som oartig! Svårt att toppa britterna 😉
        Jaa det måste kännas riktigt gutt! Synd att man inte har en rolig blogg att följa längre! Du får fortsätta när du väl börjar plugga så att man kan följa ditt galna studentliv också 😉

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.