Sista måndagen i Australien.

Nu fick det va nog. I över 1 månad har vattenfiltret i kylskåpet indikerat rött, och att det måste bytas. På grund av detta har jag vägrat dricka vattnet och isen från kylskåpet (är ett sånt kylskåp på bilden), och istället druckit vattnet från kranen, som tråkigt nog är 20 grader varmare.

20130415-095330 em.jpg

Så idag, på min lediga dag, åkte jag och köpte ett nytt filter till kylskåpet. Fest. Sånt är alltid kul.

20130415-095931 em.jpg

Eftersom Jake var på childcare idag, har jag och Lyndsey fått fördriva tiden tillsammans. Familjen har inte (såklart) försökt välkomna henne på något sätt, så idag tog jag henne på en guidad tur i Darwin med omnejd. Vi åkte först till Darwin City, där jag visade henne waterfront, gågatan och var uteställena ligger. Sen åkte vi till casuarina shoppingcenter och fördrev någon timme med fönstershoppning och glassätning. När vi kom hem fyllde vi i en jobbansökan till en bar på vår gata, där hon kan tänka sig att extrajobba. Vi handlade också det grövsta brödet vi kunde hitta, och mat till kvällen. För en gångs skull nått spännande! Jag sa till mamman att vi varit och handlat mat till kvällen… Och trodde hon skulle erbjuda sig att betala för det. Men hon sa bara: jag handlade igår, jättemycket. Det finns bröd i frysen. Kärring. Förlåt, men är fruktansvärt trött på den människan och vill inte ens att hon kör mig till flygplatsen. Det ska Lyndsey göra, bestämde hon och jag idag. Funderar på att behålla avskedspresenten jag köpt till dem själv.

20130415-101534 em.jpg

På kvällen åkte jag och Lyndsey till Darwin för att träffa 2 av hennes vänner, som hon träffat när hon var i Sydney. De var från England och Kanada, 26 respektive 32 år gamla. Måste vara lite konstigt att backpacka när man är 32! Men trevliga var de i alla fall.

20130415-102130 em.jpg

Lyndsey.
Hon har redan insett att familjen är lite konstig. Hon ska ge det 3 veckor, sa hon.

Idag är det seriöst 4 dagar kvar. Svårt att fatta. MEN FAN VAD SKÖNT!

Categories: Uncategorized | 2 Comments

Post navigation

2 thoughts on “Sista måndagen i Australien.

  1. Eva Jeppsson

    Ska bli kul att få hem dej Julia, då får vi ha en berättarkväll med bilder 🙂 men en sak som jag kommer att sakna, vad ska jag läsa varje kväll? Hoppas du fortsätter blogga!! Ha det gott o ta presenten med hem till mor 🙂 kramis

    • Hej!
      Ja, det får vi ha! 🙂 bloggandet får vi se hur det blir med! Tror inte mitt liv blir lika händelserikt hemma… 😉 ha det bra själv! Snart ses vi! Kram

Leave a comment

Create a free website or blog at WordPress.com.